Wie al langs is geweest op het Antwerpse Theaterplein, waar de bekende Vogelenmarkt staat, kent hoogstwaarschijnlijk ook café Twilight. Dit is één van de klassieke bruine kroegen van ‘t Stad, gerund door Thomas Janssen en Nico Vandenberghen. Beide heren hebben een passie voor het vak én hun cliënteel, waardoor ook zij de gevolgen van de coronacrisis stevig voelden. Na de verplichte sluiting vonden zij hun weg naar www.wijkomenterug.be van Kivalo: via dit platform kan je nu ook bij hen ‘digitale pintjes’ (of iets anders, natuurlijk) bestellen in afwachting totdat de deuren opnieuw openen.
“Het werd al snel tweede natuur om #wijkomenterug in al onze Facebookposts te zetten”
Café Twilight had het duidelijk al snel in de mot: om het meeste uit hun nieuwe digitale cadeaubon te halen, moesten ze ook zelf actie ondernemen. “Allemaal goed dat mensen nu ook online hun pintjes bij ons kunnen bestellen, maja, dat wisten ze natuurlijk nog niet”, vertelt Thomas.
Daarom grepen ze al snel naar hun eigen sociale mediakanalen. “Bij elke post die we online plaatsten, besloten we de hashtag #wijkomenterug in de social copy te zetten. Daarnaast deden we ook enkele specifieke oproepen om ons te steunen op diezelfde kanalen. Al een chance dat wij op Facebook bevriend zijn met een groot deel van ons cliënteel!’, lacht Thomas.
“We namen de tijd om ons vast cliënteel en onze vrienden persoonlijk op de hoogte te brengen”
“Onze business draait echt om face-to-face en persoonlijk contact, dat moesten we dus ook zo proberen blijven doen – ondanks dat alles digitaal moet gebeuren”, vertelt Thomas. Daarom contacteerden ze hun vrienden en vast cliënteel ook persoonlijk (via smsjes, Facetime, Facebook Messenger, …) om hen te vertellen dat ze ook online hun (toekomstige) drankjes konden aanschaffen.
“Dankzij wijkomenterug.be en Kivalo werd onze financiële put wat opgevuld”
En die inspanningen loonden. In de afgelopen weken werd er al een heel aantal bons aangekocht door vast (en minder vast) cliënteel, iets waar beide uitbaters ontzettend tevreden mee zijn. “De cadeaubons zijn een onverwachte bron van inkomsten, waarmee we de afgelopen weken toch een beetje hebben kunnen overbruggen. En daar zijn we super content van!”
Thomas en Nico zijn dan ook van plan ook na de coronacrisis dit systeem te laten blijven bestaan. “Het is voor ons een handig extraatje én de klanten vinden het duidelijk ook een fijn concept. Da’s een win-win voor beide partijen!”, sluit Thomas af.
Meer weten over ook hoe jouw organisatie zich kan aansluiten?
Wil je net zoals Café Twilight ook beginnen met de verkoop van online cadeaubonnen voor jouw organisatie? Dat kan! Registreer je op de website – en dan doen wij de rest. Enneuh… welkom!